30 Nisan 2017 Pazar

Isırgan Otu Çayı Tarifi

ısırgan otu çayı nasıl demlenir
Demlenmiş Doğal Isırgan Otu Çayı
Isırgan Otu Çayı Tarifi >> Bugün sizlere iki haftadır içtiğim ısırgan otu çayından bahsedeceğim. Bu otun halk arasında yaygın olarak kullanılan diğer ismi de yakı otu. Geçenlerde ısırgan otunun faydaları ile ilgili bir yazı okumuştum. Kansızlığa iyi geldiği yazıyordu. Kansızlık çoğunlukla vücuttaki demir, B12 vitamini ve folik asit eksikliği sonucu
görülüyor. Dönem dönem kansızlık sorunu yaşayan biri olarak denemek istedim. Normalde de çok düzenli ve dengeli beslenen biri olmadığım için vücudum vitamin eksikliği de çekiyor. Baktım ki ısırgan otu içinde birçok vitamin de barındırıyormuş. Pazardan yarım kilo alıp denemeye koyuldum. İçince canlılık verdiğini hissediyorum. Cildimi de canlandırdığını gözlemledim. Kansızlık durumu için gidip tahlil yaptırmadım ama farklılığı fiziki olarak görebiliyorum. Zaten kansızlıkta görülen başlıca belirti, beniz solukluğu. Bu sorunu yaşayanlar iyi bilir. Benim gibi size de "Soluk Beniz" diye lakap takıldığı olmuştur belki. Isırgan otunun bunu bir nebze giderdiğini fark ettim. Bunların dışında birçok rahatsızlığa da iyi gelen bir ot ısırgan. Mesela yıllardır çözüm bulamadığı Kronik Ürtiker (Kurdeşen) hastalığına ısırgan otu suyu içerek çare bulanlar, saç dökülmesi veya egzama problemini saçını ısırgan otu suyuyla yıkayarak giderenler de var. Hatta tavuklarının kışın gribe yakalanmasını engellemek için ısırgan pişirip yedirirlermiş eskiler... Kimi yörelerde ısırgan yemeği de yapılıyor. Aynı ıspanak yemeği gibi oluyor. Bazı yerlerde çorbası yapılıyor ve börek harcı olarak da kullanılıyor. Sizin karşılaştığınız daha değişik kullanımları da vardır muhakkak.

Isırgan Otu Çayının Tadı Nasıl?

Öncelikle şunu söyleyebilirim ki kesinlikle rahatsız edici bir tadı yok, yeşil çaydan ve maydanoz suyundan çok daha kolay bir içimi var. Ayrıca rahatsız edici bir kokusu da yok. Denediğinizde kendiniz de göreceksiniz.

ısırgan otu nasıl yapılır

Isırgan Otu Çayı Nasıl Yapılır?

Kuruttuğunuz ısırgan otu yapraklarından iki tane alıp bardağın içine ufalayın ve 200-250 ml. kaynar su koyarak üzerini kapatıp demlenmesini sağlayın. Eğer kurutulmuş ısırgan yapraklarını ufalayıp kavanoza koyduysanız da iki yaprak ısırgan yaklaşık bir tatlı kaşığına denk gelir. Kavanozdan bir tatlı kaşığı alarak bardağa koyarsınız. (Kendinizin kurutarak hazırladığını var sayıyorum. Isırganın nasıl kurutulduğunu da sizlerle paylaşacağım.) Bitki çayları için özel demleme bardakları oluyor fotoğrafta gördüğünüz gibi. Onlardan bulursanız almanızı öneririm. Maliyeti çok fazla bir şey değil. Kullanımı pratik oluyor. Hele de sık bitki çayı tüketen biriyseniz... Yoksa üzerine bir fincan altlığı kapatarak demleyebilirsiniz. 5-6 dakika demlendikten sonra süzgeçle yaprakları süzün ve içilebilir sıcaklığa geldiğinde pek de soğutmadan için.
ısırgan otu çayı nasıl yapılır

Isırgan otunu günde bir kez veya iki günde bir kez tüketebilirsiniz. 15 gün kullanınca bir süre ara verip tekrar başlayabilirsiniz. Böylece etki edip etmediğini daha iyi anlarsınız. Hiçbir şeyde aşırıya kaçmamak gerek. Her şeyin fazlası zarar.

Not: Herhangi bir hastalığı, rahatsızlığı olanların ve ilaç kullananların ısırgan suyuna başlamadan etraflıca araştırma yapmalarında ve mutlaka doktora danışmalarında fayda vardır. İlaçlarla birlikte tüketildiğinde yan etkisi olabilir.

Isırgan otu çayı kullananlar deneyimlerini alta yorum olarak bırakabilir.


İlgili Yazılar:

Isırgan Otu Nasıl Kurutulur?
Isırgan Otunun Faydaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder