9 Temmuz 2020 Perşembe

Lipton Lavanta-Papatya-Tarçın Bitki Çayı




Bu çayı yeni keşfettim. Gerçekten de üzerinde yazdığı gibi rahatlatıcı bir etkisi var. Ayrıca içerken burnunuza hoş bir lavanta kokusu geliyor. Kutunun üzerinde soğumaya bırakıp içine buz atıp soğuk olarak tüketebileceğiniz de yazıyor. Ben denemedim. Çünkü bitki çayı soğuk olunca tadı hoşuma gitmiyor, içimi zor oluyor benim için.


Çayın içeriğinde tarçın, fesleğen, melisa, mayıs papatyası, kuşburnu, lavanta ve doğal aroma verici var.

1 kutuda 5 adet zarflı piramit süzen poşet var. Hepsi ayrı ayrı paketlenmiş. Paketleme kağıdının dokusu çok hoşuma gitti, elinizi üzerinde gezdirdiğinizde kadifemsi bir his bırakıyor. Fakat poşetlerin ipleri biraz kısa uzun bardaklarda, ipin ucundaki karton çayın içine kaçabiliyor. O yüzden bardağa önce sıcak suyu koyup üzerine poşeti koyarsanız kartonun sıcak suya düşmesini engellemiş olursunuz.

Ben bitki çaylarını French presste demliyorum. Böyle daha fazla su aldığı için tadı aşırı yoğun olmuyor ve iki bardak çay çıkıyor. Ayrıca üstü kapalı olduğu için çay daha iyi demlenmiş oluyor. Bazı bitki çaylarının tadı daha yoğun olduğu için 5 dakikadan fazla bekletirseniz tadı acılaşmaya başlıyor. French presse iki katı fazla su koyabildiğiniz için bunu engellemiş oluyorsunuz. Diyelim ki unuttunuz ve 10 dakika geçti gene de yumuşak bir tadı oluyor. Gerçi bardakta demleyip bu şekilde acılaşma durumu yaşandığında da üzerine sıcak su eklenerek seyreltilebilir fakat insan pek uğraşmak istemiyor.

Yorgun veya halsiz olduğum akşamlarda aklıma gelen bir çay oldu. Tadını ve kokusunu çok sevdim. Meyve çaylarında olduğu gibi tatlımsı bir çay. Tavsiye ederim.

Fiyatı 15 TL civarı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder