19 Temmuz 2017 Çarşamba

Yumurtalı Kepekli Ekmek Kızartması Tarifi

yumurtalı ekmek nasıl kızartılır
Yumurtalı Kepekli Ekmek Kızartması
Yumurtalı Kepekli Ekmek Kızartması Tarifi >> Kahvaltıların vazgeçilmezlerinden biridir yumurtalı ekmek... En azından benim için öyle. Kıtır kıtır oldu mu pek bir seviyorum. Yanına da yeşillik, domates, çay ve peynir... Değmeyin keyfime! Yumurtalı ekmeği genellikle beyaz ekmek veya tost ekmeği kullanarak
yaparlar. Bir ara evde ikisinin de bulunmadığı bir gün kepekli ekmekle denedim. Tadı çok güzel oldu. Normalde kepekli ekmeğin tadı, alışık olmayanlar tarafından pek sevilmez. Ama yumurtalı ekmek olarak gayet güzel oluyor. Yaptığım yumurtalı ekmekleri yiyenler çok beğendiğini söyleyerek hep ikinciye istedi. Ben de yaptım. Çok vakit gerektirmiyor. 15 dakikada hazırlanıyor. Geç kahvaltı(brunch) için de güzel bir atıştırmalık. Kalorisinin daha az olması da avantaj tabii. Yağ miktarını azaltırsanız kalorisi daha da azalır. Ama bana bu şekilde daha lezzetli geliyor. Pek kilo problemim olmadığı için de sorun olmuyor. Bugün sizlerle kıtır kıtır yumurtalı ekmek yapmanın inceliklerini paylaşacağım.


yumurtalı ekmek kızartma malzemeleri

Yumurtalı Kepekli Ekmek Kızartması İçin Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 6 dilim kepekli ekmek
  • Tuz
  • Sıvı yağ
Bu malzemeler 1-2 kişiliktir. Kişi sayısına göre malzemeleri kat kat arttırabilirsiniz.)


yumurtalı ekmek kızartması yapımı

Yumurtalı Ekmek Nasıl Kızartılır?

Yumurtayı yayvan bir kaba kırın. Bir fiske tuz atın. Biraz da su ekleyin.(Fotoğrafta görüldüğü üzre aşağı yukarı çay bardağının dibinde bir parmak olacak kadar su.) Bazıları süt eklemeyi tercih ediyor ama ben su tercih ediyorum. Su veya süt eklenmesinin sebebi yumurtanın kıvamını biraz açmak. Öteki türlü ekmeye yoğun bir tabaka halinde yapışıyor. Bu şekilde su veya süt eklenerek yapıldığında daha kıtır oluyor. Fotoğrafta olduğu gibi kepekli ekmekleri üst üste koyarak ortadan ikiye kesin. Teflon tavanın dibi kapanacak kadar yağ koyup kızdırın. Ardından dilimlenmiş kepekli ekmekleri ikiye keserek önlü arkalı yumurtaya batırın ve kızartmak üzere tavaya dizin. Emeklerini yumurtada bekletmeyin, hemen batırıp çıkarın. Aldığı kadar koyabilirsiniz. Orta ateşte ekmeklerin bir tarafını kızarttıktan sonra maşa veya çatal yardımıyla diğer taraflarını çevirin. Kızartın. Tabağa çıkarmadan önce son bir kez diğer taraflarını çevirerek daha kıtır olmasını sağlayın.
yumurtalı ekmek kızartması nasıl olur
İkinci ekmekleri koyana kadar muhtemelen tavadaki yağ bitecektir. Biraz daha ekleyin. Tava fazlasıyla sıcak olduğu için zaten hemen kızacaktır. Ekmekleri tavaya yerleştirin. Ekmekler kızarırken bir yandan da yeşillikleri yıkayarak hazırlayabilirsiniz. Roka ve maydanoz yanında güzel gidiyor. Ben her ikisini de kahvaltıdan eksik etmiyorum. Bol bol da limonluyorum. Kızaran ekmekleri maşa veya çatal yardımıyla tabağa alın. Yumurtalı ekmekler hazır! Afiyet olsun...

yumurtalı ekmek kızartma tarifi

Yumurtalı Ekmek Kaç Kalori?

Normal ekmekle hazırlanmış 100 gr. yumurtalı ekmek 229 kalori ediyor. Kepekli ekmekle yaparsanız doğal olarak bu kalori miktarı düşer.
  • 1 dilim(28 gr.) beyaz ekmek 90 kalori
  • 1 dilim(28 gr.) dilim kepekli ekmek 60 kalori
Bu durumda yumurtalı ekmeği kepekli ekmekle yaparsanız kalori miktarı 1/3 oranında düşer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder