22 Nisan 2017 Cumartesi

Zeytinyağlı Lavanta Sabunu

dalan zeytinyağlı lavanta sabunu fiyatı
Dalan Zeytinyağlı Lavanta Sabunu
Zeytinyağlı Lavanta Sabunu >> Zeytin ağacı çok değerli bir Akdeniz bitkisi... Ülkemizde Akdeniz, Ege ve Marmara'nın ılıman kısımlarında yetişiyor. Bu açıdan çok şanslıyız. Bu bitkinin meyvelerinden elde edilen zeytinyağı çok yararlı bir bitki. Mesela hemen kuzeye gidildiğinde biraz ötemizdeki balkanlarda yetişme alanı bulamıyor. Bu yüzden zeytinyağı ürünlerine pek
rastlayamıyorsunuz. Bulsanız da ithal ve pahalı oluyor. Tabiatını sevdiğim güzel ülkem Türkiye... Ne arasan bulunuyor. Zeytinyağlı sabun desen gırla... Bir kez daha şanslı hissettim kendimi böyle güzel iklimi, bitkileri olan bir ülkeye sahip olduğum için. Kıymetini bilmek gerek!

Dalan Zeytinyağlı Lavanta Sabununun Özellikleri

Gelelim zeytinyağlı lavanta sabunu konusuna... Aslında ben standart zeytinyağlı sabun kullanıyordum. El yapımı olanından... Geçenlerde markette gözüme Dalan'ın zeytinyağlı lavanta sabunu ilişti. Baktım üzerinde % 100 doğal, bitkisel ve el yapımı yazıyor. Şöyle kenarından bir baktım hakikaten de öyle görünüyor. Bilirsiniz el yapımı doğal zeytinyağı sabunlarının rengi krem, sarı, yeşilimtrak, açık kahve tonlarında oluyor. Bu krem tonundaydı. Bir de kokladım ki mis gibi lavanta kokuyor. Bu durum hoşuma gitti. Çünkü zeytinyağı sabunları saçta pek hoş koku bırakmayabiliyor. Ayrıca lavantanın da saç için faydalı bir bitki olduğunu bildiğimden ikisi bir arada daha iyi etki yapabilir düşüncesiyle bir de bunu deneyeyim dedim. Dalanın 6'lı paketinden aldım. Fiyatı 8,50 TL'ydi. Gayet makul olduğunu düşünüyorum el yapımı sabun için. Eve gelince açtım kutuyu. Tabii hemen güzel bir lavanta kokusu yayıldı. Hemen gidip banyoya saçlarımı yıkadım. Hoş bir lavanta kokusu kaldı saçlarımda. Ben zeytinyağlı sabunları biraz da şundan kullanıyorum; saçları daha hacimli yapıyor. Seyrek saçları daha gürmüş gibi gösteriyor. Bu da öyle bir etki yarattı. Ayrıca saçı kirden güzel arındırıyor.

Zeytinyağlı Lavanta Sabunu Saçı Uzatır mı?

 Aslında saç uzaması sadece dışsal uygulamalarla kontrol edilebilecek bir şey değil. Beslenme çok önemli. Saç için gerekli olan vitaminleri öncelikle besinlerden doğrudan almak gerekir. Öncelikle buna önem vermeniz gerekir. Veya diyelim ki demir eksikliğiniz varsa saçlarınız dökülebilir ve uzaması çok yavaş olabilir. Önce bunun için tedavi olmak gerek. Zeytinyağı ve lavanta saça iyi gelen şeyler. Kullananlar zaten bilir. Ben zeytinyağlı sabun kullandığım süreçte az da olsa uzatıcı bir etki yarattığını düşünüyorum.

Zeytinyağlı Lavanta Sabunu Saçı Kurutur mu?

Genel olarak sabunların kafa derisini ve saçı kuruttuğu da bir gerçek. İçinde yağ bulunsa da... Saçı çabuk yağlananlar için pek fazla sorun teşkil etmeyebilir. Ama kuru saç tipine ve derisine sahip olanlar için daha da kurutucu bir etki yaratabilir. Bu da kepek yapabilir. Bir kez deneyip sonuca göre kullanıp kullanmamaya karar verebilirsiniz. Ayrıca şunu da eklemeliyim ki zeytinyağlı sabunla saçlarınızı yıkadığınızda kafa derinizde sabun artıklarının iyice temizlendiğine emin olun. Gözenekleri tıkaması olumsuz sonuçlar yaratabilir.
Bazen uzun süre kullanmak da kurutucu etki yapabilir. Bir süre kullanıp bir süre ara vererek tekrar kullanmak suretiyle süreci yönlendirebilirsiniz.

Zeytinyağlı Lavanta Sabunu Yüz ve Vücut İçin Kullanılır mı?

Zeytinyağı cilde iyi geliyor. Esneklik kazandırıyor. Hatta hamilelere karnında çatlakların oluşmaması için zeytinyağı veya zeytinyağlı losyon kullanmalarını tavsiye ederler. Zeytinyağlı sabun da cilde iyi gelebilir. Ancak dediğim gibi sabun zaten genel olarak kurutucu bir etki yapar. Her ne kadar içinde yağ da bulunsa bu sabunun engellenemez bir özelliği... Bunu yıkamadan sonra losyon kullanarak telafi edebilirsiniz. Kozmetik içerikli birçok sabuna göre daha iyidir kesinlikle. En azından doğal. Dalan zeytinyağlı lavanta sabununun üzerinde de zaten "cilt ve saç" için diye yazıyor.
Cilt kuruluğu, egzama vb. cilt döküntüsü olanların kullanmamasını tavsiye ediyorum. Sadece bu ürünü değil genel olarak sabun kullanmaları cildi daha da kurutacağından rahatsızlık artabilir.

Zeytinyağlı lavanta sabunu kullananlar deneyimlerini alta yorum olarak bırakabilir.

İlgili Yazılar:

Saç Dökülmesi İçin Lavanta Kürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder